mandag 20. august 2012

En liten rest - blir til nøstebarnvest


Vesten har jeg strikket av restene etter denne jakka. 40gr. alpakkagarn. Jeg visste vel egentlig på forhånd at det kom til å bli i minste laget, men prøvde allikevel. Jeg endte opp med å rekke opp halve vesten, fordi jeg hadde for lite :-(

 Jeg ville unngå den typiske fellen - å kjøpe nytt garn for å få ferdig plagget og ende opp med like mye restegarn.... Så til slutt ble det en mini mini vest, mindre enn størrelse nyfødt. Etter at sidene var sydd sammen og knappene festet satt jeg igjen med ca 20cm garn. 


Oppskriften er hentet fra Nøstebarnboka og heter Babyundertrøye.

Jeg tror vi må gi vesten til jordmor så hun kan stå klar med den og ta den på lillegutt idet han kommer ut, så vi rekker å få brukt den før den blir for liten.... 


Knappene er det pappaen som har valgt. Når han ikke kan strikke, så får han ihvertfall bidra med å velge knapper. Om han er helt enig i det kan vel diskuteres ;-) 



1 kommentar:

Så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :-)